Baş Kitabımız

Baş Kitabımız

Dostlarımız

Dostlarımız

Kütüphanemiz

Kütüphanemiz

Kitaplarımız

Kitaplarımız

Düştüğün Yerden Kalkacaksın - Y.Özkan Özburun

Cumartesi, Mart 10, 2012


 Düştüğü yerde kalmamalıydı Mü'min, kalkmalı silkelenmeliydi, zira onun dayanacağı büyük bir gücü vardı. Ve düştüğü yerde kalmadı.
  İnsanı düştüğü yerden kalkıp silkeleyecek bir kitap yazmış Yusuf Özkan Özburun yine. Teselliler Kitabı ile tanıdığım bu yazarı, iyi ki tanımışım diyorum okudukça. Hani bazı yazarlar vardır ya, kendinize yakın hissettiğinizden midir bilmem ama, her cümlesinin altını çizesiniz gelir, okudukça. Her cümlesi ayrı bir konunun derinliklerine götürür sizi. İşte ben de öyle hissediyorum, Y.Ö.Özburun okudukça. Hızlı hızlı kitap bitirmiş olmak değil niyetim. Bu sebeple düşünmeme, tefekkürüme vesile kitapları ayrı bir seviyorum; zira yaratılış sebebimi düşünmek değerli kılıyor beni.

 Zaman zaman aklıma gelen konulara farklı bakış açısı, vurucu cümleleri etkiliyor belki de beni. Mesela şöyle bir girişle başlaması;

* "Düşmek deyince 'internet bağlantısının kopmasını', yükselmek deyince 'dolar kurunun fırlamasını' anlıyor zamane.


* Kalamış'a bir tatlı huzur almaya gidenlerin kendilerinde nüve halinde bulunan huzuru bulmalarına yardımcı olmzktan öte vereceği bir huzuru yoktur mekanın. Yani, mekan bizim aynamızdır, bizi bize gösterir."

* Her israf günah, her günah israftır.


Tefekkürlü okumalar diliyorum.

4 Kelam Edilmiş...:

elma kurdu dedi ki...

anladığım kadarıyla çok güzel bir kitap seçtiğin cümlelerde harika özellikle son bölüm

10 Mart 2012 19:53
Adsız dedi ki...

Bu Delibu! nun yazısı diye itiraz edesim geldi bir an :D sonradan jetonum düştü :)

10 Mart 2012 22:34
Delibu! dedi ki...

Elma Kurdu;
Benim çok faydalandığım bir kitap oldu. Vurucu cümleler değil mi?

Renkli Hayat;
Çok hoşsun! :) Ama o farkındalığı yaşaman da hoşuma gitmedi değil hani.

İçtenlikle.

11 Mart 2012 07:18
Betül Özbir dedi ki...

uzun zaman olmuş blog gezmeyeli seyhancım bu blogu görmedim çok yararlı olmuş süper..

11 Nisan 2012 17:26

Yorum Gönder

Bir katkıya 'HAYIR' demeyiz... :)