Baş Kitabımız

Baş Kitabımız

Dostlarımız

Dostlarımız

Kütüphanemiz

Kütüphanemiz

Kitaplarımız

Kitaplarımız

Roger Ackroyd Cinayeti - Agatha Christie

Pazartesi, Temmuz 25, 2011


İşten çıkmıştım, metroda eşimi bekliyordum. Biraz gecikecekti. Ben de ''ohh bu arada kitabımı bitiririm'' diye içimden geçirmiştim. Roger Ackroyd'u kim öldürmüştü? Sonunda öğrenecektim. Flora mı, Parker mı, Ralph Paton mu yoksa Miss Russel mi? Nihayet son sayfalara gelmiştim veeee Yenibosna metro durağı, Yenibosna metro durağı olalı bu kadar garip mimiklerle kitap okuyan birini görmemişti :) Bir Agatha Christie kitabını bitirmek için yanlış bir yer seçmiştim ama meraktan çatlamak üzereydim. Evde okuyor olsaydım sanırım daha büyük tepkiler verirdim.

Sevgili Thalassapolis tavsiye etmişti bu kitabı bana ve tavsiye ettiği her kitap gibi bu da çok güzeldi. Ben, kitap için muhteşem dediğimde, ''sonunu okumadan karar verme, bitirince muhteşem neymiş göreceksin'' dedi. Dediği çıktı :)

Agatha'nın bu kitapda yaptığına resmen ters köşe denir.Katili tahmin eden olmuş mudur hiç acaba?  Kitabı düşündüğümde nedense gözümün önüne şu görüntü geliyor. Agatha Christie, çok güzel bir masada kitabın sonunu yazmakta ve yüzünde ''sizi nasılda meraktan çatlatacağım ama '' der gibi hınzırca bir gülümseme.

Ben küçükken ''gludo'' diye bir oyun vardı.(adını yanlış hatırlıyor olabilirim) Tabu gibi kutu oyunlarından. Kuzenlerimle birlikte o oyunu oynamaktan büyük zevk alırdık. Aynı kitapda ki gibi bir ev, evin sahibi öldürülüyor ve kimin öldürdüğünü ipuçlarını takip ederek bulmaya çalışıyorsunuz. Okurken o oyunu oynuyormuşum gibi hissettim.Çok keyif aldım.

Roger Ackroyd Cinayeti, okuduğum üçüncü Agatha kitabıydı. Okumadıklarımı düşündükçe neler kaçırdığımı hissedebiliyorum. Bu kadına hayran olmamak elde değil. Aynı zamanda Poirot'ya. Ne komik adam. ''Ben size demiştim, ben her şeyi bilirim'' gibi cümleleri beni benden alıyor :) Mümkün olan en kısa zamanda birkaç Agatha kitabı edinmeli ve çok bekletmeden okumalı. Bu da kendime altı çizilmiş bir not.

Arka Kapak: King's Abbot köyündeki sakin yaşam bir anda altüst olur. Dul bir kadının şüpheli intiharı asılsız dedikodulara yol açar. Köy, ilk kocasını öldürdüğünü bilen biri tarafından kadına şantaj yapıldığı ve Roger Ackroyd'un onun gizli aşığı olduğu söylentileriyle çalkalanmaktadır. Fakat Ackroyd cinayete kurban gidince, tüm şüpheler ev halkının üstüne odaklanır. Kendini emekliye ayıran ve sebze yetiştirmek için King's Abbot köyüne yerleşen, Hercule Poirot, istemeden cinayete el koyar ve şeytani bir zekaya sahip katili yakalamaya çalışır. 

1 Kelam Edilmiş...:

Biblio dedi ki...

Ardından Pierre Bayard'ın yazdığı Roger Ackroyd'u Kim Öldürdü'yü okuyunca bir kere daha hayretler içinde kalıyor insan.

Christie bu zekice yaklaşımı ömrünün sonlarına doğru bir kere daha denemiş, çok da güzel bir kitaptır ama katili açık etmemek için ismini vermeyeyim.

25 Temmuz 2011 15:34

Yorum Gönder

Bir katkıya 'HAYIR' demeyiz... :)