Baş Kitabımız

Baş Kitabımız

Dostlarımız

Dostlarımız

Kütüphanemiz

Kütüphanemiz

Kitaplarımız

Kitaplarımız

Onur Ataoğlu - Japon Yapmış

Pazartesi, Eylül 05, 2011

Ne zamandır bir kitabı okurken kahkahalar atmamıştım. O kadar yi geldi ki bu kitap bana. Bitmesini istemedim.

Kahkahalar attım derken abartmadım. Okurken sürekli güldüğüm için kocam hep neye güldüğümü merak ediyordu. Ben de güldüğüm yerleri ona okuyordum. Birlikte okuduk desem yeridir :)

Arkadaşım Büşra dolayısı ile zaman zaman Uzak Doğu esintileri yaşarım. Japon dizileri , Kore dizileri/ filmleri izlerim peşpeşe. Kendimi adeta Uzak Doğu'ya boğarım.E tahmin etmişsinizdir artık bu kitabı okumam için bana Büşra'nın verdiğini. Zaten bana önerdiği her şeyi gözü kapalı beğenirim :)

Yazarımıza değinecek olursam kitaptan arakladıklarımı yazabilirim :) Onur Ataoğlu iş dolayısı ile Japonya'ya adımını atıyor ve sürekli gözlemliyor. Notlar alıyor ve sonunda bu eğlenceli kitap ortaya çıkıyor.

Japonya'ya gitmeden Japonya turu yapmak isterseniz bu kitabı okumanız yeter :) Günlük yaşamları, tarihleri, sanatları, alfabeleri, Japonya'da kadının yeri hakkında doyurucu bilgilere sahip oluyoruz. Sadece ne yedikleri, ne içtikleri hakkında fazla bilgi yoktu. Genellikle ''ıyyy onlar ne bulursa yiyorlar köpek, böcek ıyyy'' gibi cümleler duyduğumuz için gözüm yiyecek/içecek ile ilgili bir bölüm aramadı değil.

Okuduğu kitabın satırlarını çizmeyi sevenler bu kitabı bol bol çizeceksiniz benden söylemesi. İnsanın çizesi geliyor :) Hatta Büşra'ya ''beğendiğim yerler olursa çizeyim mi?'' diye sordum. O da bana '' çizebilecek yer bulursan çiz'' dedi. Haklıydı. Maşallah baştan sona çizmiş neredeyse.

Hem Büşra'nın hem de benim çizdiğim satırların bazılarını paylaşmak istiyorum;

''Japonya, başta dediğim gibi, zorlu ve kendine has şartları yüzünden, belki de o şartlar sayesinde Japonya oldu'' ( Sayfa 21) ''Büşra''

''Japonlar dürüst davranırken bunun bir erdem olduğunu bile düşünmezler; dürüstlük zaten normal olan davranış biçimidir.'' (sayfa 26) ''Gizem''

''Kitle psikolojisi anlaşılmaz bir olgu; on binlerce munis insan bir ordu bayrağı altında toplanıp üzerlerine üniforma geçirilince benliklerinden bu derece mi sıyrılabiliyor, bu derece mi vahşileşebiliyor'' ( sayfa66) ''Gizem''

Tamam! Yeter bu kadar. :)

Onur Ataoğlu'nun dediğim gibi son derece komik bir uslubu var. Japonlar arasında geçebilecek diyalogları  bize uyarlayarak yazmış. Ve tadından yenmez bir hal almış :)

Kitabı bitirdiğinizde Japonlar'a hayran olmamanız mümkün değil. Bir kere sadece sabırları bile saygı duyulmayı sonuna kadar hak ediyor.

Daha fazla yazasım var ama bilerek yazmıyorum. En iyisi siz bu kitabı alıp okuyun, bana dua edin :)

Son olarak; Japon yapmış abi!

Yazarın twitter hesabı : http://twitter.com/#!/JaponYapmis
Blogu : http://www.onurataoglu.blogspot.com/

Arka Kapak:
Dünya üzerinde Türkçeden başka hiçbir dilde, hatta Japonca’da bile “Japon yapmış” kadar Japonya’yı ve Japonları açıklayabilecek kısalıkta ve kudrette bir deyiş yoktur. Halkımız bilmeden veya bilerek, Japonlara özgü Zen Budizminin sade ve derin felsefesi ile uyumlu bir özdeyiş üretmiştir. Bu özdeyiş, Japonya’ya ve Japon halkına bakışımızı özetler; hayran olma, takdir etme, imrenme, taraf tutma, destekleme, hayıflanma, iç çekme, özeleştiri, kıskanma ve bazen motive olma! Japon ne yapmıştır, nasıl yapmıştır, niye yapmıştır, pek bilinmez; ama yapmıştır işte!

Onur Ataoğlu, Japon yaratılış efsanelerinden Budizme, Japonya tarihinden modern günlük hayata, samuray ve geyşalardan manga ve haikulara uzanan geniş bir yelpazede Japonun neler yaptığını anlatıyor… Üstelik hem düşündüren hem de eğlendiren bir dilde…
 




0 Kelam Edilmiş...:

Yorum Gönder

Bir katkıya 'HAYIR' demeyiz... :)