Baş Kitabımız

Baş Kitabımız

Dostlarımız

Dostlarımız

Kütüphanemiz

Kütüphanemiz

Kitaplarımız

Kitaplarımız

SURE-İ YUSUF"UN YORUMU

Pazartesi, Ekim 31, 2011

yusuf suresini bir çok kez okudum hem mealini hem tefsirini, hz yusufun kıssası hakkında yazılmış bazı kitaplarıda okudum ama benim için bir eksiklik vardı okuduğum kitaplarda, haluk nurbaki'nin bu kitabı ile bu eksiklikte kendi açımdan doldurduğumu düşünüyorum. Hz yusuf'un kıssasında herkesin konuştuğu hep züleyha ile hz yusuf'un aşkıdır.  Ama bu kitap yusuf suresine ve kıssasına çok başka bir açıdan bakış sunuyor. Kitap 100 sayfa oldukça ince bir kitap, haluk nurbaki hocanın kitapları geneli incedir ama içindeki bilgiler oldukça büyüktür.  
Kitabın sonunda şöyle bir yazı var; Sure-i yusuf'u ve yorumunu okuyan siz kıymetli okuyucularıma bu sureden özellikle neler öğrenmemiz gerektiğni bir defa daha özetlemek istiyorum:

1) sure-i yusuf bir hikaye değil, aksine insan yapasının bütün hususiyetlerini ahsenül-kasas: yani kıssaların en güzeli  biçimi içinde açıklayan bir ilahi rapordur. insanın gönül, nefs ve ruh gibi bilim açısından bilinmesi imkansız yanlarını zarif bir hayat hikayesi içinde dile getirmiş, gerçekleri perde perde gözümüzün önüne sermiştir.

2) bizzat zahiri manası itibariyle dahi kader, tevekkül, gayret ve teslimiyet konusunda fevkalade önemli incelikleri; tartışmaya imkan vermeyecek biçimde açıklamıştır. Özellikle yakub ve yusuf'un hem zellelereni, hem de sabır ve tevekküllerini, hatırımızdan çıkmayacak biçimde zihinlerimize yerleştirmiştir.

3) insanları mahveden gurur ve kendinde kudret ve vehmetme gibi hatalarımızı yine yakup ve yusuf ağzından peka çık şekilde dile getirmiştir. cenab-ı hakk'ın irade ve emriyle en yüce noktaya gelmiş bir peygamberin bile bazı şeyleri bilmesi yanında: kulluk hayatı içinde pek çok şeyleri bilemeyeceği ayet kesinliği içinde bildirilmiştir.

Aslında 5 madde yazıyor kitabın sonunda ben sadece ilk üç maddeyi yazdım, merak edenler kitabı alıp okuyacak artık. :)

0 Kelam Edilmiş...:

Yorum Gönder

Bir katkıya 'HAYIR' demeyiz... :)