Baş Kitabımız

Baş Kitabımız

Dostlarımız

Dostlarımız

Kütüphanemiz

Kütüphanemiz

Kitaplarımız

Kitaplarımız

Danko'nun Yüreği - Maksim Gorki

Cuma, Haziran 17, 2011

Gorki'yi lise sondayken Dünya klasiklerini okurken keşfetmiştim. Daha sonra ''en sevdiğin yazar?'' diye sorduklarında cevabım Gorki olacaktı. Belki o dönemde değilde başka bir zaman okusaydım bu kadar sevmeyebilir, hatta hiç sevmeyebilirdim bilemiyorum.

Danko'nun Yüreği'ne Can Çocuk'un web sayfasında gezinirken rastlamıştım. ''Aman Tanrım Gorki'nin okumadığım bir bu kitabı kaldı herhalde'' deyip hemmen listeme eklemiştim. Ve arkadaşım Seda doğumgünümde hediye etti bu kitabı :)

Tabii çocuk kitabı olduğundan hemen okuyuverdim. Bu kadar koşturmacanın arasında ilaç gibi geldi doğrusu. Kendimi hafiflemiş hissettim. Kitap, üç hikayeden oluşuyor. Hepsinde de bir mesaj var.Kitabın sonuna geldiğimde Can Çocuk'un küçük okurları için bir dilekte bulunduğunu gördüm.
İşte ;


Nasıl? Çok güzel değil mi?


Arka Kapak:
Maksim Gorki , dünyanın gelmiş geçmiş en büyük yazalarından biri. Yazdığı kitaplar dünyanın bütn dillerine çevrilip yayınlanmış. Danko'nun Yüreği adlı bu kitaptaki üç öyküyü değerli yazarımız Vartan İhmalyan sizler için seçti, Rusça asıllarından Türkçeye sizler için çevirdi; usta çizerimiz Ateş Aydemir de yaptığı birbirinden güzel resimlerle bu kitabı sizler için süsledi. Maksim Gorki, Büyük Rus Devrimi'nden sonra 'Devlet Çocuk Kitapları Yayınevi'nin de ilk yöneticisi olmuştu. Bakın, bu büyük usta, çocuk kitapları konusunda neler söylüyor: 'Çocuklar için yazarken, konuları ayırmak, seçmek gereksiz. Çocuklara yaşamı anlatmalıyız. Çocuklara, yaşamın güçlüğünü, karmaşıklığını, geleceğini yazmalıyız. Çocuklar için yazacaklarımız ilginç olmak zorundadır, yalın olmak zorundadır. Yalın olmayan, ilginç olmayan kitapları çocuklara okutmazsınız; okumazlar. 'Severek okuyacağınız, yalın bir anlatımla yazılmış, ilginç öyküler var Danko'nun Yüreği'nde.

0 Kelam Edilmiş...:

Yorum Gönder

Bir katkıya 'HAYIR' demeyiz... :)