Baş Kitabımız

Baş Kitabımız

Dostlarımız

Dostlarımız

Kütüphanemiz

Kütüphanemiz

Kitaplarımız

Kitaplarımız

Bir Maskenin İtirafları - Yukio Mişima

Cuma, Ağustos 19, 2011

Yukio Mişima, okumayı deli gibi istediğim bir yazardı. İntihar etmesi, eşcinsel olması, kitaplarında da bu konuyu sıklıkla işlemesi yani sıradışı bir yazar olması sebebiyle benim için okunası yazarların başında geliyordu. Bir Maskenin İtirafları'nın son sayfasını çevirmemle birlikte, listeye bir çizik daha attım :)

Daha önce belirttiğim gibi intihar eden yazarlara karşı bir saygım var. Onları hep ayrı tutmak istiyorum nedense. Mişima'nın intihar ettiğini okumuştum ama tekrar bir araştırma yaptığımda bu eylemi Hara - Kiri yaparak gerçekleştirdiğini öğrendim. Ah çok korkunç. Hatta başka bir anektod var ki, o da başka bir yazarın intiharıyla ilgili.Yasunari Kavabata! Kavabata'nın yaşamına son vermesiyle ilgili bir çok teori ortaya atılmış. Bunlardan biri de yakın arkadaşı olan Mişima'nın intiharından etkilenmesi. Tabii bu bilgi sayesinde Kavabata okuma isteğim katbekat arttı.

Bence Mişima okumaya başlamak için çok doğru bir kitap seçmişim. Çünkü kitap otobiyografik özellikler taşıyor. Ve iç dünyasını o kadar güzel anlatmış ki bütün gelgitlerini tam anlamıyla hissedebiliyorsunuz. Fakat hayalinde canlandırdığı cinsellikle ilintili kanlı sahneler ''bu nasıl bir adammış yahu'' diye düşünmeme sebep oldu. Sağlıklı herhangi bir insanın kuramayacağı hayallerdi çünkü.

Kitap yavaş ilerlese de sıkıcı değil. Daha önce Mişima okumadıysanız. Ben okuyun derim.

Neden her şey böyle yanlış bir düzen içindeydi?Çocukluğumdan beri kendime defalarca sorduğum sorular hep yenilenerek aklıma takılıyordu.Neden her şeyi bozmaya, her şeyi değiştirmeye, her şeyi geçiciliğe havale etmeye vazifelendirilmişiz böyle? Bu zevksiz görev, bütün dünyanın ''hayat'' diye tanımladığı şey miydi? Yoksa bir tek bana mı zevksiz bir görev gibi geliyordu? (sayfa130)


Arka Kapak:
Yukio Mişima, yalnızca Japon edebiyatının değil, dünya edebiyatının da en önemli, üzerinde en çok tartışılmış yazarlarından biri. Her yapıtıyla Japon ruhunu, bir yandan ürkütücü acımasızlığı, öte yandan sonsuz kırılganlığıyla dile getirmiş, müthiş gözlem gücüyle, derin, evrensel bir eser yaratmıştır. Bir Maskenin İtirafları, bu uçurum yazarın en ünlü romanlarından, otobiyografik özellikler taşıyan bir kült metin. Mişima, bir ergenin kendi bedeni üzerinden giriştiği yaşam ve ölümle hesaplaşma sürecini, insan zihninin en uçlardaki serüvenlerinden birine dönüştürüyor. Ölüm, kan ve intihar saplantısı, modern yaşamın reddi, eşcinsellik gibi temalar üzerinde yoğunlaşıyor, her satırıyla ürpertici bir yolculuğa çıkarıyor okurunu.

1 Kelam Edilmiş...:

mili dedi ki...

saniyorum Hara-Kiri demek yerine Seppuku demelisiniz. Ben Misima okumaya Marguerite Yourcenar`in Misima adli kitabi ile baslayip, sonra da efsane Bereket Denizi ile devam edenlerdenim.

14 Mart 2012 14:37

Yorum Gönder

Bir katkıya 'HAYIR' demeyiz... :)